ورود موج جدید بارندگی به کشور از فردا یکشنبه | پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در هفته جاری (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات جدید از زلزله در اردبیل (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) زلزله اردبیل را لرزاند (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارز ویژه سفر حج در خراسان رضوی از فردا کجا توزیع می شود؟ + آدرس جنازه چهار نفر در یک مجتمع مسکونی در خرم‌آباد کشف شد آغاز عرضه ارز ویژه سفر حج از فردا (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال اطلاعات نسخ دارویی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی برای پرداخت بیمه‌های تکمیلی پبش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی و مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | آغاز روند نسبی افزایش دما از امروز در استان جزئیات افزایش حقوق، عائله‌مندی و حق‌مسکن بازنشستگان تأمین‌اجتماعی اعلام شد | افزایش حقوق‌های اردیبهشت چقدر است؟ فرصت دانشگاهیان برای ثبت نام یارانه اعتباری خرید کتاب + جزئیات کلاهبرداری هزار میلیاردی از ۱۴۶ نفر در پوشش پیش‌فروش خودرو در کرمانشاه (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس پلیس راهور فراجا: رقم جرائم رانندگی فعلا تغییر نکرده است تا پلیس + ۱۰ نروید؛ آنلاین خلافی بگیرید! کاهش آمار ازدواج به‌دلیل پیری جمعیت | افزایش زایمان زیر ۲۴ سال دستگیری ۳ شکارچی غیرمجاز در مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | اعتراف متهمان شبکه‌های فریب و قاچاق دختران در پرونده «سرویس اسکورت» دستگیری زن سارق طلا از کودکان در بیمارستان‌های مشهد + عکس ادامه واریز مستمری و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | زمان دقیق پرداخت معوقات حقوق فروردین مشخص شد خسارات ناشی از بارش‌های اخیر در خراسان‌رضوی بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان است انفجار شدید ساختمان مسکونی در خیابان قائم احمدآباد مشهد + فیلم و جزئیات (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کنترل خشم با مواد غذایی سالم

  • کد خبر: ۲۲۰۹۹۲
  • ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
کنترل خشم با مواد غذایی سالم
بعضی از افراد در زمان عصبانیت به غذا خوردن پناه می‌برند و به اصطلاح پرخوری عصبی دارند، اما میتوان با رعایت یک سری نکات تغذیه‌ای از این موضوع جلوگیری کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ تسکین عصبانیت با خوردن غذا می‌تواند از چند جهت نتیجه معکوس داشته باشد. وقتی عصبانی هستیم، اغلب غذا‌های ناسالم را انتخاب می‌کنیم و علاوه بر این، افزایش احساسات منجر به یک حالت تمایل به فرار از موقعیتی که داریم، می‌شود. این امر سبب می‌شود هاضمه عملکرد مطلوبی نداشته باشد و باعث مشکلاتی مانند اسهال یا یبوست می‌شود.

کنترل خشم با تخم مرغ 

اگر حس می‌کنید که به آسانی و بی دلیل عصبانی می‌شوید شاید میزان ویتامین B در بدنتان کم است. این ویتامین احساس خشم و عصبانیت را در بدن کاهش می‌دهد منبع طبیعی این ویتامین در تخم مرغ یافت می‌شود. دانشمندان آمریکایی دریافتند تخم مرغ بهترین ماده غذایی برای مقابله با استرس است. همچنین مواد غذایی که قندخون را تنظیم می‌کنند مصرفشان در مواقع خشم و عصبانیت توصیه می‌شود.

گاز زدن هویج و کرفس در هنگام عصبانیت احساس آرامش را در فرد ایجاد می‌کند. اگر از افرادی هستید که هنگام عصبانیت دچار افزایش فشار خون می‌شوید بهتر است کرفس بخورید، زیرا کرفس فشار خونتان را کاهش می‌دهد و به کاهش اضطراب و افزایش آرامشتان کمک می‌کند. موز سرشار از پتاسیم و منیزیم است و می‌تواند برای ایجاد حس آرامش بسیار مفید باشد.

وقتی عصبی هستید برای خود دمنوش دم کنید 

دمنوش‌هایی مثل دمنوش چای سبز، دمنوش لیمو، دمنوش گل محمدی، دم‌کرده بابونه و گل گاوزبان در ایجاد حس آرامش در فرد عصبانی موثر است و دارای خواص آرامش بخش و تسکین دهنده اعصاب هستند.
بادام هندی، دانه‌های کدو تنبل و اسفناج پخته شده، ذرت بو داده و بادام زمینی از دیگر مواد غذایی هستند که در هنگام عصبانیت خوردن آنها توصیه می‌شود.

مواد غذایی دارای ویتامین B مصرف کنید 

بلوبری و آووکادو جزو میوه‌های پرخاصیت که در آرام شدن اعصاب و ریلکس شدن فرد تاثیر قابل توجهی دارند. خرما، کشمش و دیگر خوراکی‌هایی که شیرینی سالم دارند، می‌توانند در افزایش حس آرامش افراد نقش داشته باشند. همچنین غلات کامل و سبوسدار منابع غنی ویتامین‌های گروه B هستند که دریافت کافی و به اندازه آنها در ثبات روحی و خلقی و پیشگیری از استرس و افسردگی نقش مهمی دارد.

همچنین سبزیجات با رنگ سبز تیره و مواد غذایی مانند انواع لوبیا، پرتقال و ... سرشار از اسید فولیک است. کمبود اسید فولیک منجر به حالاتی مانند خستگی، تحریک پذیری و آشفتگی می‌شود. مرکبات، منابع غنی از امگا ٣، لبنیات کم چرب، روغن آفتابگردان و جوانه گندم از دیگر مواد غذایی هستند که در کاهش عصبانیت و خشم موثر است.

هنگام عصبانیت نخوردید 

مواد غذایی حاوی کربوهیدرات همچون قندها، نشاسته‌ها و فیبرها، مواد غذایی خیلی چرب، نوشیدنی‌های کافئین‌دار، مواد غذایی با طبع گرم، گوشت، بستنی، نوشیدنی‌های الکی و انواع چیبس و پفک را در هنگام عصبی شدن مصرف نکنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->